TUI Travel Lab

Time for a new way of travelling..

Er gebeurt op dit moment veel op het gebied van technologie en reizen. De nieuwe generatie reizigers heeft z n weg online gevonden en de behoefte naar traditionele reisbureaus neemt af. Vr heid en Flexibiliteit is waar deze nieuwe reizigers naar op zoek zijn.

Een reis die van A tot Z gepland is staat ver van ze af en voorziet ze niet in die behoefte naar Vr heid en Flexibiliteit. Daarom is het t d om eens goed te onderzoeken wat deze nieuwe manier van reizen nou inhoudt en waar TUI deze doelgroep hierin kan voorzien.

Laten we samen deze reis maken..
def-logo-travel-lab-tui

concept

For the spontaneous traveler that needs freedom and wants to explore the unknown.

Een digitaal platform wat zowel via een app als een (mobiele) website te bezoeken is, de keuze is aan de gebruiker. De gebruiker meldt zich aan via z n Facebook of Instagram account. Dit platform vult zich vervolgens met reis-gerelateerde content, gebaseerd op de social media interesses van de gebruiker. Welke pagina’s volgen ze, wat voor posts vinden ze leuk, welke blogs lezen ze, etc. Deze content kunnen ze in hun t dl n op Travel Lab terug vinden.

Het gaat er in eerste instantie om dat de gebruiker geinspireerd raakt van wat h /z ziet en leest. De tweede stap is dat TUI het deze gebruiker gemakkel k maakt om meer informatie te vinden over als h /z naar de bestemming die de interesse heeft gewekt zou willen reizen. Wat kost een ticket, wat is de beste reist d naar dat land, wat voor taal spreekt men daar. Als de gebruiker b voorbeeld een documentaire van National Geographic bek kt over de luiaards in de bossen van de Peruaanse Amazone, leest de gebruiker vervolgens dat een ticket nu makkel k en voordelig te boeken is via TUI. Als het ticket geboekt is, geeft TUI vervolgens via het platform tips over inentingen, iets over de cultuur die je daar zou kunnen verwachten, maakt het makkel k een visum aan te vragen.

Ook als t dens de reis bedacht wordt dat h /z met een auto wil huren, logt de gebruiker gemakkel k via de app of website in en vindt betrouwbare autoverhuurders op de plaats van verbl f. Door middel van reviews van andere reizigers kan de gebruiker een afweging maken en uiteindel k kiezen voor de verhuurder waar h het beste gevoel b heeft.

TUI biedt eigenl k hun diensten aan, maar dan heel vrijblijvend. De gebruiker heeft het idee dat h alle touwtjes in handen heeft en een spontane en avontuurl ke reis gaat maken.

 

fase1-2

Tijdens fase 1 worden er op 4 wisselende prominente locaties in Nederland, b voorbeeld op drukbezochte stations, 3D belevingen van een reis gecreëerd. Het is een ruimte waar door middel van Video Mapping een hele 3D beleving van een reisbestemming om je heen geprojecteerd wordt. Ook de geluiden, geuren en temperaturen zullen je meenemen in deze beleving. Je vergeet even alles om je heen, alle dagel kse sleur. Het voelt alsof je echt even een kwartiertje op vakantie bent.

Deze beleving maakt zoveel indruk dat de doelgroep na het proeven hiervan meer wil. In deze fase is het belangr k dat de naam Travel Lab duidel k naar voren komt. De beleving heeft ook deze naam. Dat TUI hierachter zit moet nog even ‘geheim’ bl ven. Dit omdat de doelgroep zo ver af staat van TUI, z hebben minder positieve associaties met TUI (saai, standaard, ouderwets) waardoor het goed is ze eerst te binden aan de beleving en benaming Travel Lab.

fase2

In de tweede fase wordt de website en applicatie gelanceerd.
Vanaf dat moment kan de doelgroep gebruik maken van de diensten die TUI via deze app en website aanbiedt. Vanaf dat moment wordt ook duidel k dat TUI achter Travel Lab zit. Het effect dat hiermee bereikt wordt is dat de doelgroep eerst kennis heeft gemaakt met een te gekke 3D ervaring en vervolgens de naam en het platform, en hier een positief gevoel b heeft. Dat de naam TUI hier later aan gekoppeld wordt zal ze positief verrassen en hierdoor is TUI van het wat slechte imago onder deze doelgroep af.

Website-home.jpg

Website-contentpagina.jpg

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s